|
O'ZBEKISTON
RESPUBBLIKASI OLIY MAJLISINING QARORI
TA`LIM TO`G`RSIDAGI
O`ZBEKISTON RESPUBLIKASI QONUNINI AMALGA KIRITISH
TARTIBI HAQIDA
O`zbekiston Respublikasi
Oliy Majlisi QAROR QILADI:
1. Ta'lim to'g'risidagi O'zbekiston Respublikasining
qonuni e'lon qilingan kundan e'tiboran amalga kiritilsin.
2.Belgilab qo'yilsinki Ta'lim to'g'risidagi qonunning
umumiy o'rta talim olishga, uch yillik akademik litseylarda
va kasb-hunar kollejlarida o'qishga hamda oliy ma'lumotli
mutahassislar tayyorlashga taaluqli 12,13 va 14 moddalaridagi
qoyidalar Kadrlar tayyorlash milliy dasturida belgilangan
muddatlarda joriy etiladi.
3. O'zbekiston Respublikasi Vazirlar mahkamasi hukumat
qarorlarini Ta'lim to'g'risdagi qonunga muvofiqlashtirilsin.Vazirlikiar
va idoralar maskur qonunga zid bo'lgan o'z normativ
hujjatlarini qayta ko'rib chiqishlari ta'minlansin.
4.Belgilab qo`yilsinki qonun hujjatlari Ta'lim to'g'risidagi
qonunga muvvofiqlashtirilgunga qadar O'zbekiston Respublikasi
amaldagi qonun hujjatlarining mazkur qonunga zid bo'lmagan
qismi qo'llaniladi.
5.1992 yil 2 iyulda qabul qilingan Talim to'g'risidagi
O'zbekiston Respublikasi qonuni (O'zbekiston Respublikasi
Oliy Kengashining Ahborotnomasi,1992 yil, 9,1993 yil
-6 ,268 modda) o'z kuchini yo'qotgan deb hisoblansin.
O'zbekiston
Respublikasi Oliy Majlisining Raisi: E.Halilov
Toshkent shahri,1997 yil 29 avgust
I. UMUMIY QOIDALAR
1-
modda. Ushbu qonunning maqsadi.
Ushbu Qonun fuqarolarga talim tarbiya berish, kasb-xunar
o'rgatishning huquqiy asoslarini belgilaydi, hamda
harkimning bilim olishdan iborat konstitusiyaviy huquqini
ta'minlashga qaratilgan
2- modda. Talim tog'risidagi qonun hujjatlari.
Talim tog'risidagi qonun hujjatlari ushbu Qonundan
hamda boshqa qonun hujjatlaridan iborat. Qoraqalpog'iston
Respublikasida talim sohasidagi munosabatlar Qoraqalpog'iston
Respublikasining qonun hujjatlari bilan ham tartibga
solinadi. Agar O'zbekiston Respublikasining halqaro
shartnomasida talim to'g'risidagi qonun hujjatlaridagidan
o'zgacha qoidalar belgilangan bo'lsa halqaro shartnoma
qoidalari qo'llaniladi.
3- modda. Talim sohasidagi davlat siyosatining
asosiy prinsiplari.
Talim O'zbekiston Respublikasi ijtimoiy taraqiyoti
sohasida ustuvor deb e'lon qilinadi. Talim sohasidagi
davlat siyosatining asosiy prinsiplari quyidagilardan
iborat:
* Talim va tarbiyaning insonparvar.demokratik harakterda
ekanligi;
* Ta' limning uzluksiziigi va izchilligi;
* Umumiy o'rta shuningdek o'rta mahsus.kasb-hunar
talimining majburiyligi;
* O'rta mahsus, kasb-hunar talimi yo'nalishini Akademik
litseyda yoki kasb-hunar kollejida o'qishni tanlashning
ihtiyoriyligi;
* Talim tizimining dunyoviy harakterda ekanligi;
* Davlat talim standartlari doyirasida talim olishning
hamma uchun ochiqligi;
* Talim dasturlarini tanlashga yagona va tabaqalashtirilgan
yondashuv;
* Bilimli bo'lishni va istedodni rag'barlantirish;
* Talim tizimida davlat va jamoat boshqaruvini uyg'unlashtirish..
4-modda. Bilim olish huquqi.
Jinsi, tili, yoshi, irqiy, milliy mansubligi, e'tiqodi,
dinga munosabati, ijtimoiy kelib chiqishi, hizmat
turi, ijtimoiy mavqei, turar joyi, O`zbekiston Respublikasi
hududida qancha vaqt yashyotganligidan qattiy nazar,
har kimga bilim olishda teng huquqlar kafolatlanadi.
Bilim olish huquqi: Davlat va nodavlat talim muassasalarini
rivojlantirish. Ishlab chiqarishdan ajralgan va ajralmagan
holda talim olishni tashkil etish; Talim va kadriar
tayyorlash davlat dasturlari asosida bepul o'qitish.shuningdek
talim muassasalarida shartnoma asosida tolov evaziga
kasb-hunar o'rgatish; Barcha turdagi talim muassasalarining
bitiruvchilari keyingi bosqichdagi o'quv yurtlariga
kirishda teng huquqlarga ega bo'lishi; Oilada yoki
o'zi mustaqil ravishda bilim olgan fuqarolarga akkreditasiyadan
o'tgan talim muassasalarida ekstemat tartibida attestasiyadan
o'tish huquqini berish orqali ta'minlanadi. Boshqa
davlatlarning fuqarolari O'zbekiston Respublikasida
halqaro shartnomalarga muvofiq bilim olish huquqiga
ega. Respublikada istiqomat qilayotgan fuqaroligi
bo'lmagan shahslar bilim olishda O'zbekiston Respublikasi
fuqarolari bilan teng huquqlarga ega.
5-modda. Pedagogik faoliyat bilan shug'ullanish
huquqi.
Tegishli ma'lumoti.kasb tayorgarligi bor va yuksak
ahloqiy fazilatlarga ega bo'lgan shahslar pedagogik
faoliyat bilan shug'ullanish huquqiga ega. Pedagog
hodimlarni oliy o'quv yurtlariga ishga qabul qilish
O'zbekiston Respublikasi Vazirlar mahkamasi tasdiqlagan
Nizomga muvofiq tanlov asosida amalga oshiriladi.
Pedagogik faoliyat bilan shug'ullamsh sud hukmiga
asosan man etilgan shahslarning talim muassasalarida
bu faoliyat bilan shug'ullanishiga yo'l qo'yilmaydi.
6-modda. Ta'lim muassasaning huquqiy maqomi.
Talim muassasasini akkreditasiyalash vakolatii davlat
organi tomonidan attestasiyaga asosan amalga oshiriladi.
Ta'lim muassasasi yuridik shahs bolib, qonun hujjatlarida
belgilangan tartibda barpo etiladi. Nodavlat talim
muassasasi O'zbekiston Respublikasi talim muassasasi
Bazirlar mahkamasi belgilagan tartibda davlat akkreditasiyasidan
o'tgan payitdan boshlab yuridik shahs huquqlari va
talim faoliyati bilan shug'ullanish huquqiga ega bo'ladi.
Talim muassasasi qonun hujjatlariga muvofiq ishlab
chiqilgan ustav asosida faoliyat ko'rsatadi. Talim
muassasasi attestasiya natijalariga binoan davlat
akkreditasiyasidan mahrum etilishi murnkin. Talim
muassasalari o'quv-tarbiya majmuilariga harnda o'quv
- ilmiy-ishlab chiqarish birlashmalari va uyushmalariga
birlashishga haqii. Talim muassasalari ustavda belgilangan
vazifalarga muvofiq pulli talim hizmatlari ko'rsatish,shuningdek(
tadbirkorlik faoliy alining boshqa turlari bilan shug'ullanishga
haqli.
7- modda. Davlat ta`lim standartlari.
Davlat talim standartlari umumiy o'rta, o'rta mahsus,
kasb-hunar va oliy talim mazmuniga harnda sifatiga
qo'yiladigan talablarni belgilaydi. Davlat talim standartlarini
bajarish O'zbekiston Respublikasining barcha ta' lim
muassasalari uchun majburiydir.
8- modda. Ta lim berish tili.
Talim muassasalarida talim berish tilidan foydalanish
tartibi Davlat tili haqidagi O'zbekiston Respublikasi
Qonuni bilan tartibga solinadi.
9 - modda. Ta'lim tizimi va turlari.
Talim tizimi quyidagilarni o'z ichiga oladi: Davlat
talim standartlariga muvofiq talim dasturlarini amalga
oshiruvchi davlat va nodavlat talim muassasalari;
Talim tizimining faoliyat ko'rsatishi va rivojlamshmi
ta'mmiash uchun zarur bo'lgan tadqiqot ishlarini bajaruvchi
ilmiy pedagogik muassasalar; Talim sohasidagi davlat
boshqaruv organlari, shuningdekk ularga qarashli korhonalar,
muassasalar va tashkilotlar. O'zbekiston Respublikasining
talim tizimi yagona va uzluksizdir.
10-modda. Ta`lim turlari.
O'zbekiston Respublikasida ta`lim quyidagi turlarda
amalga oshiriladi: Maktabgacha talim; Umumiy o'rta
talim; O'rta mahsus, kasb-hunar talimi; Oliy talim;
Oliy o'quv yurtidan keyingi talim; Kadriar malakasini
oshirish va ularni qayta tayorlash; Maktabdan tashqari
talim.
11-modda. Maktabgacha ta'lim
Maktabgacha talim bola shahsini sog'lom va etuk maktabda
o'qishga tayyorlangan tarzda shakillantirish maqsadini
ko'zlaydi.Bu talim 6-7 yoshgacha oilada.bolalar bog'chasida
va mulk shaklidan qat'l nazar boshqa talim muassasalarida
olib boriladi.
12-modda. Umumiy o'rta ta`lim.
Umumiy o'rta talim bosqichlari quyidagicha: Boshlang'ich
talim (I-IV sinflar); Umumiy o'rta talim (IV-IX sinflar).
Boshlang'ich talim umumiy o'rta talim olish uchun
zarur bo'lgan savodhonlik.bilim va ko'nikma asoslarini
shakillantirishga qaratilgandir. Maktabning birinchi
sinifiga bolalarolti-ctti yoshdan qabul qilinadi.
Umumiy o'rta talim bilimlarning zarur hajmini beradi,mustaqqil
fikriash,tashltilotchilik qobiliyati va amaliy tajriba
ko'nikmalarini rivoj antiradi,dastlabki tarzda kasbga
yo'naltirishga va talimning navbatdagi bosqichmi tanlashga
yordam beradi. Bolalarning qobiliyatUs'tedodmi rivojlantmsh
uchun ihtisoslashtirilgan maktablar tashkil etilishi
murnkin.
13- modda. O`rta maxsus,kasb-hunar talimi.
O'rta maxsus,kasb-hunar talim olish maqsadida bar
kim umumiy o'rta ta'lim asosida akademik litseyda
yoki kasb-hunar kollejida o'qishning yo'nalishmi ihtiyoriy
ravishda tanlash huquqiga ega. Akademik litseylar
va kasb-hunar kollejlari egallangan kasb-hunar bo'yicha
ishlash huquqini beradigan harnda bunday ish yoki
talimni navbatdagi bosqichda davorn ettirishi uchun
asos bo'ladigan o'rta mahsus.kasb-hunar talimi beradi.
Akademik litsey o'quvchilarining intelektual qobiliyatlarinijadal
o'stirishni.ularning chuqur, tabaqalashtirilgan va
kasb-hunarga yo'naltirilgan bilim olishlarini ta'minlaydigan
uch yillik o'rta mahsus o'quv yurtidir. Kasb-hunar
kolleji o'quvchilarning kasb-hunarga moyilligi,mahorat
va malakasini chuqur rivojlantirishni, tanlangan kasbiar
bo'yicha bir yoki bir necha ihtisos olishni ta'minlaydigan
uch yillik o'rta kasb-hunar o'quv yurtidir.
14- modda. Oily ta`lim
Oliy talim yuqori malakali mutahassislar tayyorlashni
ta'minlaydi. Oliy ma'lumotii mutahassislar tayyorlash
oliy o'quv yurtlarida (universitetlar.akademiyalar,
institutlar va oliy maktabning boshqa talim muassasalarida)
o'rta mahsus,kasb-hunar talimi asosida amalga oshiriladi.
Oliy talim ikki bosqichga:davlat tomonidan tasdiqlangan
namunadagi oliy ma'lumot to'g'risidagi hujjatlar bilan
dalillanuvchi bakalavriyat va magistraturaga ega.
Magistratura aniq mutahassislik bo'yicha bakalavriyat
negizida kamida ikki yil davorn etadigan oliy ta'limdir.
15- modda .Oliy o'quvyurtidarz keyingi ta
lim
Oliy o'quv yurtidan keyingi ta'limjamiyatning yuqori
malakali ilmiy va ilmiy pedagogik kadriarga bo'lgan
ehtiyojlarini ta'minlashga qaratilgandir. Oliy o'quv
yurtidan keyingi talim oliy o'quv yurtlari va ilmiy
tadqiqot muassasalarida (aspirantura.ad'ynktura, doktarantura,mustaqi1
tadqiqotchilik) olinishi murnkin. Ilmiy va ilmiy-pedagogik
kadriar tayyorlash, ilmiy darajalar va unvonlar berish
tartibi qonun hujjatlarida belgilanadi.
16- modda. Kadrlar malakasini oshirish va
ulami qayta tayyorlash.
Kadriar malakasini oshirish va ulami qayta tayyorlash
kasb bilimlari va ko'nikmalarini chuqurlashtirish
harnda yangilanishni ta'minlaydi. Kadriar malakasini
oshirish va ulami qayta tayyorlash tartibi O'zbekiston
Respublikasi Vazirlar mahkamasi tomonidan belgilanadi.
17- modda. Maktabdan tashqari ta 'lim
Bolalar va o'smirlarning yakka tartibdagi ehtiyojlarini
qondirish.ularning bo'sh vaqti va dam olishini tashkil
etish uchun davlat organlarijamoat birlashmalari.shuningdek
boshqa yuridik va jismoniy shahslar madaniy,estetik,ilmiy,
tehnikaviy,sport va boshqa yo'nalishlarda maktabdan
tashqari talim muassasalarini tashkil etishlari murnkin.
Maktabdan tashqari talim muassasalariga bolalar.o'smirlar
ijodiyoti saroylari,uylari,klublari va markazlari.bolalar-o'smirlar
sport maktablari.san'at maktablari,musiqa maktablari,studiya,kutubhonalar,sog'
lomlashtirish muassasalari va boshqa muassasalar kiradi.
Maktabdan tashqari talim muassasalarini tashkil etish
va ularning faoliyat ko'rsatish tartibi qonun hujjatlarida
belgilab qo'yiladi.
18-modda. Oiladagi talim va mustaqil ravishda
ta lim olish.
Davlat oilada talim olishga va mustaqil ravishda talim
olishga ko'maklashadi. Bolalarni oilada o'qitish va
mustaqil ravishda talim olish tegishli talim muassasalarining
dasturlari bo'yicha amalga oshiriladi. Talim oluvchilarga
vakolatii davlat muassasalari tomonidan usiubiy, maslahat
va boshqa yo'sinda yordam ko'rsatiladi.
19- modda. Ta lim tog'risidagi hujatlar
Akkreditasiya qilingan talim muassasalarining bitiruvchilariga
davlat tomonidan tasdioqlangan namunadagi ma'lumot
to'g'risida hujjat (shahodatnoma,diplom,sertifikat,guvohnoma)
beriladi. Davlat tomonidan tasdiqlangan namunadagi
ma'lumotto'g'risidagi hujjat oilada talim olgan yoki
mustaqil ravishda bilim olgan va akkreditasiya qilingan
talim muassasalarining tegishli talim dasturlari bo'yicha
ekstern tartibida imtihonlar topshirgan shahslarga
ham beriladi, davlat talim muassasalarida o'qitilishi
shart bo'lgan ro'yhati O'zbekiston Respublikasi Vazirlar
Mahkamasi tomonidan belgilab qo'yiladigan mutahassislikiar
bundan mustasno. Oliy ma'lumot to'g'risidagi diplomga
o'zlashtirilgan fanlar ro'yhati,ularning hajmlari
va fanlarga qo'yilgan baholar yozilgan varaqa ilova
qilinadi. Dissertasiya hirnoya qilgan shahslarga belgilangan
tartibda fan nomzodi yoki fan doktori ilmiy darajasi
va davlat tomonidan tasdiqlangan namunadagi diplom
topshiriladi. Davlat talim standartlariga mos kelgan
taqdirda O'zbekiston Respublikasi bilan horijiy davlatlarning
hukumatlari o'rtasidagi ikki tomonlama bitimlar asosida
bar ikki tomonning ma'lumot to'g'risidagi hujjatlari
belgilangan tartibda o'zaro tan olinishi murnkin.
Tegishli bosqichdagi talimni tugallamagan shahslarga
belgilangan namunadagi ma'lumotnoma beriladi. Davlat
tasdiqlagan namunadagi ma'lumot to'g'risidagi hujj~
navbatdagi bosqich talim muassasalarida talim olishni
davor ettirish yoki tegishli ihtisos bo'yicha ishlash
huquqmi beradi.
II. TA'LIM JARAYONI
QATNASHCHILARINI IJTIMOIY HIMOYA QILISH.
20-modda.
Ta'lim oluvchilarni ijtimoiyhimo yaqilish.
Ta'lim muassasalarida ta'lim oluvchilar qonun hujjatlariga
va normativ hujjatlarga muvofiq imtiyozlar, stipendiya
va yotoqhonada joy bilan ta'minlanadi.
21-modda. Ta`lim muassasalari hodimlarini
ijtimoiy himoya qilish
Ta'lim muassasalari hodimlariga ish vaqtning qisqartirilgan
muddati belgilanadi, haqi to'lanadigan yillik uzaytirilgan
ta'tillar va qonun hujjatlarida nazarda tutilgan imtiyozlar
beriladi. Talim muassasalari ish haqqiga mo'ljallangan
mavjud mablag'lar doyirasida mustaqil ravishda stavkalar,mansab
okladlariga tabaqalashtirilganustama belgilashga hamdamehnatgahaq
to' lash va rag'barlantirishningturii shakillarmi
qo'llashga haqli.
22-modda. Etim bolalarni va ota-onalarning
yoki boshqa qonuniy vakillarining vasiyligisiz qolgan
bolalami o qitish.
Etim bolalarni va ota-onalarning yoki boshqa qonuniy
vakillarining vasiyligisiz qolgan bolalami o'qitish
va ulami boqish davlatning tola ta'minoti asosida
qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
23- modda. Jismoniy va ruhiy rivojlantirishda
nuqson bo`lgan bolalar va o`smirlarini o 'qitish.
Jismoniy va ruhiy rivojlanishida nuqsoni bo'lgan.shuningdek
uzoq vaqt davolanishga muhtoj bolalar va o'smirlarni
o'qitish,ularni tarbiyalash harnda davolash uchun
ihtisoslashtirilgan talim muassasalari tashkil etiladi.
Bolalar va o'smirlarni ushbu talim muassasalariga
yuborish va ulardan chiqarish ota-onalarning yoki
boshqa qonuniy vakillarining roziligi bilan psihologik-tibbiy-pedagogik
komissiyaning hulosasiga binoan amalga oshiriladi.
Ihtisoslashtirilgan talim muassasalarining o'quvchilari
qisman yoki tola davlat ta'minotida bo'ladi.
24- modda. ljtimoiy yordamga va tiklanishga
muhtoj bo'lgan shahslarni o 'qitish.
ljtimoiy yordamga va tiklanishga muhtoj bo'lgan shahslaruchun
o'quv -tarbiya muassasalari alohida sharoyitlarda
tarbiyalanish va o'qishga muhtoj bolalar va o'spirinlar
uchun ularning bilim olishi, kasb tayyorgarligi va
ijtimoiy tikianishni ta'minlaydigan ihtisoslashtirilgan
o'quv-tarbiya muassasalari tashkil etiladi. Ozodlikdan
mahrum qilish tariqasidagi jazoni ijro etish muassasalarida
saqianayotgan shahslarning talim olishi va mustaqil
bilim olishi uchun qonun hujjatlarida belgilangan
tartibda sharoyitlar yaratiladi.
III. TA'LIM TIZIMINI
BOSHQARISH.
25-
modda. O'zbekiston Respublikasi Vaurlar Mahkamasining
ta`lim sohasidagi vakolatlari
O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining talim
sohasidagi vakolatlariga quyidagilar kiradi: Talim
sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshirish;
Talim sohasidagi davlat boshqaruvi organlariga rahbarlik
qilish; Talimni rivojlantirish dasturlarini ishlab
chiqarish va amalga oshirish; Talim muassasalarini
tashkil etish.qayta tashkil etish va tugatish tartibini
belgilash; Talim muassasalarini akkreditasiyadan,pedagog,ilmiy
kadriarni attestasiyadan o'tkazish tartibini belgilash;
Boshqa davlatlarning talim muassasalariga O'zbekiston
Resppublikasinig hududida talim faoliyati bilan shug'ullanish
huquqini beruvchi ruhsatnomalar berish; Qonun hujjatlariga
muvofiq horijiy davlatlarning talim to'g'risidagi
hujjatlarini tan olish va bu hujjatlarning ekvivalent
ekanligini qayd etish tartibini belgilash; Davlat
talim standartlarni tasdiqlash; Davlat tomonidan tasdiqlangan
namunadagi ma'lumot to'g'risidagi hujjatlarni tasdiqlash
va ularni berish tartibini belgilash; Davlat grantlari
miqdorini va talim muassasalariga qabul qilish tartibini
belgilash; Davlat oliyta'lim muassasasining rektorlarinitayinlash;
Ta'limoluvchilarniakkreditasiyaqilinganbirta'lim muassasasidan
boshqasiga o'tkazish tartibini belgilash; Qonun hujjatlariga
muvofiq boshqa vakoltlar.
26- modda. Ta`limni boshqarish bo`yicha vakolatli
davlat organlarining huquq doyrasi
Talimni boshqarish boyicha vakolatii davlat organlarining
huquq doyirasiga quyidagilar kiradi: Talim sohasida
yagona davlat siyosatmi ro'yobga chiqarish; Talim
muassasalari faoliyatmi muvofiqlashtirish va usiub
masalalarida ularga rahbarlik qilis; Davlat talim
standartlari,mutahassislarning bilim saviyasini va
kasb tayyogarligiga bo'lgan talablar bajarilishni
ta'minlash; O'itishning ilg'or shakllari va yangi
pedagogik tehnologiyalarni,ta' limning tehnik va ahborot
vositalarini o'quv jarayoniga yoriy etish; O'quv va
o'quv usiubiyat adabiyotlarini yaratish va nashr etishni
tashkil qilish; Talim oluvchilarning yakuniy davlat
attestasiyasi va davlat talim muassasalarida eksternat
to'g'risidagi nizomlarni tasdiqlash; Davlat oliy talim
rnuassasasining rektorini tayinlash to'g'risida O'zbekiston
Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritish;
Pedagog hodimlarni tayyorlashni,ularning malakasini
oshirishni va qayta tayyorlashni tashkil etish; Qonun
hujjatlariga muvofiq boshqa vakolatlar.
27- modda. Mahalliy davlat hokimiyati organlarining
ta`lim sohasidagi vakolatlari
Mahalliy davlat hokimiyati organlari: Talim muassasalari
faoliyatining mintaqalarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish
ehtiyojlariga muvofiqligini ta'minlaydilar; Talim
muassasalarini tashkil etadilar,qayta tashkil etadilar
va tugatadilar (respublika tasarrufida bo'lgan muassasalar
bundan mustasno),ularning ustavlarini ro'yhatga oladilar;
O'z hududidagi talim muassasalarini vakolat darajasida
moliyalash miqdorlarini va imtiyozlarni belgilaydilar;
Talim sifati va darajasiga,shuningdek pedagog hodimlarning
kasb faoliyatigabo'lgan talablarigarioyaetilishmita'milaydilar;
Qonun hujjatlariga muvofiq boshqa vakolatlarni ham
amalga oshiradilar.
28- modda. Ta`lim muassasasini boshqarish
Ta'lim muassasasmi uningrahbariboshqaradi. Talim muassasalarida
qonun huJJatlariga muvofiq faoliyat Ito'rsatadiganjamoat
boshqaruvi organlari tashkil etilishi murnkin.
29- modda. Talim sohasidagi davlat boshqaruvi
organlari bilan nodavlat talim muassasalari o'rtasida
o'zaro munosabatlar
Talim sohasidagi davlat boshqaruvi organlari nodavlat
talim muassasalarida talim to'g'risidagi qonun hujjatlariga
rioya etilishini nazorat qiladi. Nodavlat talim muassasalari
talim to'g'risidagi qonun hujjatlarini buzgan taqdirda,akkreditasiya
qilgan organlar ularning faoliyatini qonun hujjatlariga
muvofiq to'htatib qo'yishga haqli
|